Oblíbené (0)
Hledat
Nákupní košík
Filtry
Materiál
Cena
od: 0 do: 1 265
Zobrazit

Všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH

TUNE

 

Všechno začalo problémem s váhou. Tehdy osmadvacetiletý Uli Fahl žil v té době v Mnichově a pracoval jako chemik v jedné velké firmě, která vyráběla mazadla. Víkendy trávil Uli se svoji ženou Giselou v nedalekých Alpách, kam chodili lézt. Protože ne všechno bylo v horách dostupné autem, koupil si jeden z nejnovějších modelů kola značky Kettler. Na cestu do hor se tak vydávali s horolezeckou výstrojí na zádech v sedle kola. Euforie z úplně nové vymoženosti velice rychle vyprchala už při prvním výstupu a Uli si s těžkým nákladem na zádech připadal spíše jako mezek. Snižování hmotnosti bylo na dosah. Jednoduché věci jako kartáček na zuby se zkracovaly. Puntíčkář Uli ale nebyl stále spokojený, když zjistil, že se při balení věcí a bicyklů nedá už více ušetřit. Závěr byl jasný: některé komponenty musí pryč, kola musí být lepší, ale především lehčí. Protože nebyl jediný s tímto problémem a i mnoho dalších si stěžovalo na vysokou hmotnost kol, založil Uli v roce 1989 firmu Tune.

 

Uli představil svůj senzačně lehký 140g rychloupínák ve správném okamžiku a jako první. Tento rychloupínák a pytlík hliníkových šroubků byly prvními produkty firmy Tune. Velmi rychle se tyto cyklosoučástky staly absolutní nutností pro každého ambiciózního bikera.

 

Velkým snem každého bylo tehdy dostat se pod magickou hranici 13 kilo. Poptávka byla čím dál vyšší. Uli si včas uvědomil nové možnosti a vzdal se svého jistého místa chemika ve prospěch “stavby lehkých kol”. V roce 1991 byla představena první titanová osa AC 11. Konstrukce daleko od sebe ležících ložisek a dlouhých šroubů se prosadila.

 

Cíl, stát se uznávaným specialistou v odlehčování kol, se naplnil. Kancelář a obývák v jednom byly malé, a proto Uli koupil starý statek v rodném Südbadenu. Nová meka “lehkých součástek” stála v obci Muggardt, kde se nacházelo jen 60 stálých obyvatel. Po rasantním nástupu a po mnoha úspěších to ale také znamenalo přestát různé nezdary. Některé nové materiály se i přes svou nespornou kvalitu neosvědčily a superlehký zapouzdřený střed s keramickými ložisky, za cenu 3000 DM (ca.1500Euro) za kus nepřinesl toužebně očekávaný přísun peněz.

 

Uli ale krizi časem překonal. Na konci roku 1994 se objevily nové kliky Big Foot. Tune se stal také dvorním dodavatelem ložisek u amerického stavitele rámů Garyho Kleina a prosadil se také jako specialista na lehké součástky v mezinárodním měřítku. Uli pak zaměřil svou pozornost stále více na náboje kol. Výplety kol jsou nejlepší místo, kde ušetřit hmotnost. Díky rotující hmotě se zde zřetelně projeví úspora každého gramu, říká Uli Fahl. Výsledkem Uliho snažení jsou dnes High-Tech náby, které jsou daleko před konkurencí. Superlehké, ale na druhé straně vysoce stabilní, aby odolaly všem silám.

 

Firma Tune se stala za dvacet let své činnosti lídrem ve svém oboru a jako jedna z mála firem dokázala přežít konec boomu “lehkých” součástek počátkem 90. let. Uliho tajný recept je jednoduchý; příroda nám ukázala, jak se to dělá. V průběhu let našly komponenty Tune mnohé přívržence z řad profesionálů. Cyklisté jako Jan Ulrich, Mike Kluge, Sabine Spitz, nebo bratři Fumičové vsadili na komponenty od Tune. Dokonce se podařilo přesvědčit i kritiky „lehkých komponentů“ kteří tvrdí, že takové součástky nic nevydrží. Tune náby, kliky, rychloupínáky a sedlovky již několik let vozí Marcus Klausmann na svém sjezdovém speciálu. Dvanáctinásobný mistr Německa a dřívější juniorský vicemistr světa ukázal, že díly od Tune vydrží i ty nejtvrdší podmínky.