Oblíbené (0)
Hledat
Nákupní košík

Nový Cannondale SuperSix EVO 2020

SuperSix Evo byl vždy oceňováný za svou nízkou hmotnost a vysokou tuhostí - perfektní kombinací pro vrchaře a tradicionalisty, kteří oceňují elegantní vzhled. Nový model třetí generace je stále lehký a stále tuhý, ale Cannondale nyní přidal vydatnou dávkou aerodynamiky.

Celkově vzato, SuperSix Evo by měl být pro ještě všestrannější jezdce, kteří se chtějí nejen cítit rychle, ale také rychle jezdit.

RÁM

Nový SuperSix Evo třetí generace, který by neměl nikoho překvapit, konečně přechází po vzoru leteckých komponentů s novými tvary rámových trubek. Vytvářejí až o 30 % méně odporu než zaoblené trubky předešlého modelu. Podle Cannondale je to díky tomu, jak lichoběžníkové průřezy zajišťují proudění vzduchu na zadní hraně trubky. 


ÚSPORA WATTŮ

Dalším doplňkem k příběhu aerodynamiky je nový tvar sedlovky a integrovaný šroub místo sedlové objímky - osvědčený způsob, jak omezit odpor vzuduchu. Nově je označený jako KNØT 27 a je lehčí a pohodlnější než předešlá verze SAVE 25,4 mm. Kokpit tvoří nízkoprofilový integrovaný představec s řidítky s plným vnitřním vedením kabelu. To znamená, že nový SuperSix vyžaduje o 30W méně úsilí, při rychlosti 48,3 km/h, oproti předchozímu modelu.

VÁHA

U špičkové verze Hi-Mod Disc je hmotnost nalakovaného rámu ve velikosti 56cm 866g, plus dalších 389g pro vidlici, sedlovka má krásných 162g. Standardní SuperSix Evo Disc, který je vyroben ze základní směsi uhlíkových vláken, váží: rám ve stejné velikosti 999 g, vidlice má 436 g a sedlovka zůstává na 162 g.

Stoupenci ráfkových brzd budou rádi slyšet, že je Cannondale nenechal na holičkách a nabídne pár modelů s ráfkovými brzdami, ale pouze v základním modulu.

Celkový rozsah velikostí stále pokrývá velkorysý rozměr 44-62 cm, dohromady je dostupných osm velikostí.


PŘEVODY

Produktoví manažeři společnosti Cannondale udělali zajímavé rozhodnutí při výběru osazení. 

V porovnaní se SystemSix je model SuperSix Evo vnímán jako více všestranný. Každý model je vybaven polokompaktními převody 52 / 36T a kazetou 11-30T, na levnějších modelech pak najdeme kazetu 11-32T.

Jedna klíčová změna bude nepochybně velmi kontroverzní. Každý je zvyklý, že SuperSix Evo byl dodnes s rovnou horní rámovou trubkou. Nově na rámu najdeme poměrně skromný sloping, ale přesto tam je.


PLÁŠTĚ

Nízká hmotnost a  super aerodynamika je doplněna ještě pohodlím a to díky průchodnosti pro 30mm široké pláště - Cannondale udává, že vám zbyde ještě 6 mm volného prostoru na každé straně. Výsledkem je, že bude super pohodlný při tréninku na rozbitých silnicích a nekompromisně tuhý pro závodní nasazení. Nemusíte se bát ani odbočit ze silnice a užít si pár kilometrů na štěrku s kamarády kteří mají Topstone Carbon.

VYCHYTÁVKY

Modely Hi-Mod jsou dodány s wattmetrem Power2Max. Řešení společnosti Cannondale je zde poněkud zvláštní- zatímco veškerý potřebný hardware máte k dispozici, za softvér musíte zaplatit poplatek za jeho aktivaci (490 EUR). Koncept byl představen v loni na kole SystemSix.


Za zmínku stojí i SpeedRelease- specíální osy které nevyžadují vytažení osy ven z náboje, poté co se osa vyšroubuje ze závitu, kolo samo vypadne a osa zůstane v náboji.

Všechny modely vybavené karbonovými koly Hollowgram budou vybaveny vlastním bezdrátovým senzorem rychlosti  na předním náboji. Vyvinut byl ve spojení s Garminem a je navržen tak, aby pracoval s libovolným počtem zařízení kompatibilních s ANT + / BLE, nebo jako samostatný bit, který může ukládat - a pak později nahrávat - základní parametry jízdy do vlastní aplikace smartphonu Cannondale App. Zárověn vás upozorní, že je čas na servis. A tato zajímavost by mohla oslovit právě skupinu “no-Garmin-no-rules”.